Banery w kampaniach Google Ads – na co uważać podczas ich projektowania?

Chcesz stworzyć dla kampanii Google Ads banery, które przykują uwagę większości potencjalnych klientów? Zapoznaj się więc z częstymi problemami związanymi z projektami banerów – unikając ich, wykonasz skuteczniejszą reklamę i wyprzedzisz swoją konkurencję.

Ślepota banerowa – weź ją pod uwagę, projektując baner

Aktualnie współczynnik CTR, czyli klikalności, można uznać za dość niski w porównaniu do jego poziomu sprzed lat. Użytkownicy przyzwyczaili się do obecności reklam i stali się na nie dość odporni, w związku z czym mniej lub bardziej świadomie je ignorują. Niski współczynnik wynika też ze zjawiska znanego pod terminem ślepoty banerowej. Polega ono na tym, że użytkownicy mają tendencję do koncentracji na istotnych, poszukiwanych przez siebie treściach z pominięciem m.in. banerów reklamowych. Dlatego przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta jest tak bardzo trudne – baner musi w jakiś sposób odpowiadać na jego potrzeby, by skłonić go do zainteresowania ofertą.

Baner do reklamy Google Ads a problemy z komunikacją, również wizualną

Brak spójności

Niektóre firmy dysponują księgami marki, w których znajdują się zasady dotyczące wykorzystania logotypu, identyfikacji wizualnej oraz komunikacji. Jeśli Twoja firma ma taki brand book lub w innych sposób sformułowane kwestie wizerunkowe, koniecznie należy je wykorzystać podczas pracy nad banerem. W przeciwnym razie klienci poczują się zdezorientowani, a tożsamość marki zachwiana. Spójność wizerunkowa jest niezbędna, by zapaść odbiorcom w pamięć, nawet jeśli nie od razu staną się klientami. Użyte grafiki powinny być też oczywiście jak najwyższej jakości, by wywoływały dobre skojarzenia z firmą. Ważne jest również wyraziste logo na banerze w kampanii Google Ads, które pozwoli na budowę rozpoznawalności marki.

Zbyt dużo treści

Graficznym reklamom raczej nie sprzyja przeładowanie treścią. Każdy, kto próbował stworzyć krótki i zarazem trafiający w sedno tekst, wie, że jest to spore wyzwanie. Warto jednak popracować na zwięzłą i wzbudzającą zainteresowanie odbiorcy treścią na baner reklamowy. Zbyt duża ilość informacji bowiem prawdopodobnie zniechęci użytkownika i nie wywoła u niego oczekiwanej reakcji.

Brak wezwania do działania (CTA)

Dobrze zaprojektowany baner reklamowy ma też wyraźne i zachęcające wezwanie do działania (CTA). Może ono dotyczyć zapisu do newslettera, dokonania zakupu czy pobrania e-booka. CTA może przyjąć formę 1. osoby liczby pojedynczej czasu teraźniejszego (np. „Sprawdzam”) lub 2. osoby liczby pojedynczej trybu rozkazującego (np. „Sprawdź).

Niestosowanie zasad

Treść na banerze powinna również być zgodna z zasadami poprawności językowej, a także dotyczącymi odstępów między literami i czytelności fontu. Należy też unikać informacji, które mogłyby wprowadzić odbiorcę w błąd oraz zadbać o treści odpowiednie dla wszystkich grup wiekowych.

Jeśli potrzebujesz pomocy specjalistów ds. kampanii Google Ads w Lublinie lub innej miejscowości, możesz wybrać wsparcie ekspertów z agencji marketingowej IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/kampanie-google-ads. Zajmą się oni projektem banerów oraz ustawieniem zyskownej reklamy Google Ads.

Banery w kampaniach Google Ads a błędy techniczne

Przygotowując baner do kampanii Google Ads, pamiętaj, co prowadzi do odrzucenia reklamy. Może się do tego przyczynić np. niewłaściwy format pliku. Baner reklamowy musi zostać przygotowany w formacie zgodnym z wymaganiami JPG, PNG, GIF bądź HTML5. Ponadto nie może zostać przekroczona wielkość graficznego pliku. Zarówno animowane, jak i statyczne reklamy graficzne mogą mieć maksymalną wielkość wynoszącą 150 KB. Google Ads obsługuje różne rozmiary banerów. Przygotuj więc banery w kilku różnych rozmiarach, aby wyświetlały się na rozmaitych typach urządzeń i stronach.

Tworząc banery do kampanii Google Ads, pamiętaj, że warto zaprojektować ich kilka wersji, by móc przeprowadzić testy A/B. Dzięki temu będziesz w stanie testować różne warianty reklam, monitorować ich wyniki oraz wprowadzać zmiany w projektach przynoszące lepsze efekty.